پرفیوم، ادوپرفیوم یا ادوتویلیت؟ کدام را بخریم؟

دوشنبه 10 آذر 1399
13:11
مدیر سایت

عطر بازها می دانند که عطرها انواع مختلفی دارند و بر اساس مواد تشکیل دهنده و کیفیتشان طبقه بندی می شوند. پرفیوم، ادوپرفیوم، ادوتویلت، ادوکلن، اوفرش همه انواع عطر هستند که زمان خرید عطر ما را دچار سردرگمی می کنند و نمیدانیم کدام برای ما مناسب تر است و بهتر است کدام را بخریم.

در این مقاله قصد داریم انواع آنها و تفاوتشان با هم را در چند مقایسه کوتاه اما بسیار مفید مطرح کنیم. پس تا پایان این مطلب با ما همراه باشید:

ابتدا بیایید یک مقدمه کوتاه را با هم بررسی کنیم:

عطرها از ترکیب سه ماده : مایع روغنی عطر، آب و الکل تشکیل شده اند که مایع روغنی عطر همان عطر اصل است که عطرسازان با ترکیب محلول آب و الکل آن را رقیق می کنند. هر چه غلظت محلول روغنی عطر بیشتر باشد، کیفیت عطر عالی تر است.

پرفیوم

پرفیوم خالص ترین و گران ترین نوع عطر است که حدوداً از 20 تا 30 درصد مایع روغنی تشکیل شده و مابقی از آب و الکل تشکیل شده است. ماندگاری پرفیوم بین 6 تا 8 ساعت است. درصد بالای مایع روغنی در این نوع عطر باعث قیمت بالا، رایحه قوی تر و البته ماندگاری بسیار طولانی تر است.

ادو پرفیوم

ادو پرفیوم دومین عطر از نظر کیفیت و غلظت مایع روغنی عطر. با خلوص حدوداً 5 تا 15 درصد. ماندگاری این نوع عطر حدوداً بین 2 تا 3 ساعت است و البته درصد بالاتر آب و الکل آن نسبت به نوع پرفیوم باعث ماندگاری کمتری شده است.

ادو تویلت




ادکلن

ادکلن ها اغلب برای آقایان ساخته می شوند و کمتر برای بانوان مورد استفاده قرار می گیرند. دلیل آن هم حجم بالای الکل و رواج بیشتر آن بین مردان است. درصد مایع روغنی در این نوع عطر حدوداً 2 تا 4 درصد است و فقط 2 ساعت ماندگاری دارد که طبیعتاً دلیل آن درصد بالای الکل آن است.

اوفرش

اوفرش کم کیفیت ترین نوع عطر با حدود 1 تا 3 درصد مایع روغنی که درصد بالایی از آن از ترکیب آب و الکل ساخته شده است. حتی برخی از اوفرش به عنوان آب معطری یاد می کنند که فقط می توان از رایحه آن احساس طروات و تازگی کرد.

همانطور که گفتیم بیشتر قیمت عطرها به مایع روغنی موجود در آن وابسته است و هر چه مایع بیشتر باشد عطر نه تنها کیفیت بیشتری پیدا می کند بلکه بسیار هم گران تر می شود. اما به این نکته هم دقت داشته باشید که همیشه غلظت بالای عطر به معنی کیفیت بیشتر آن نیست و گاهی هم ممکن است پیش بیاید که مایع روغنی با فرمول نامناسبی تولید شده باشد و در نهایت عطر بی کیفیتی به ما تحویل بدهد که رایحه آن هیچ سلیقه ای را پوشش ندهد. پس برای خرید عطر همه جوانب را بسنجید و صرفاً یک عطر را به دلیل چاپ کلمه پرفیوم روی آن به عنوان باکیفیت قلمداد نکنید و یک مبلغ گزاف بابت یک عطر بی کیفیت پرداخت نکنید.

اگر هم عطر را به خوبی تشخیص نمی دهید پیشنهاد می دهیم یک فروشگاه مطمئن پیدا کنید و همیشه عطر را از آنجا خرید کنید.


[ بازدید : 82 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به دنیای معطر است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]